top of page

למישהו יש ראיון?

הטלפון שוב מצלצל: "היי, קיבלתי את קורות החיים שלך אשמח לזמן אותך לראיון". שיחת הטלפון השכיחה ביותר בקרב מחפשי עבודה שמבשרת על עוד סדרת ראיונות שיוצאת לדרך. את מפנה זמן ביומן (שגם ככה די פנוי - בואי נודה באמת), בודקת קצת על החברה, מחכה בקוצר רוח לראיון וערב קודם מחליטה מה תלבשי לראיון. והנה זה מתחיל...

בגדול, חקירה צולבת שלא היתה מביישת אף יחידת חקירות במשטרה: תספרי קצת על עצמך או במילים אחרות יש לך ילדים/חיים שייגרמו לך להפחית בשעות העבודה? מה את מחפשת? רוצה לומר, בואי נראה אם עברת על דרישות התפקיד שפירסמנו. למה את רוצה לעזוב את מקום העבודה הנוכחי? או בואי נשמע מה הדרישות שלך? מה הבוס שלך אומר עליך? אנחנו מתכוונים לאמת את זה איתו - אז מקווים שאת יודעת לקרוא מחשבות. מה צפיות השכר שלך?/כמה את מרוויחה עכשיו? כי אנחנו ממש לא מתכוונים לשלם לך שקל יותר ממה ששילמו לך עד עכשיו..אז כדאי ששני המספרים יהיו זהים.

אכן, חקירה צולבת. לעיתים מדובר במספר פגישות נפרדות הדורשות ממך להגיע לחברה במועדים שונים, לעיתים בשעה עד שעתיים של שאלות נגדיות בזו אחר זו כדי להבין איפה יש סתירה במידע שאת מוסרת (היכן מסתתר הקאץ' והאם את תמיד כזאת נחמדה) ולעיתים ביום שלם הכולל חקירה צולבת בתוספת מבחנים אינסופיים. לבסוף מגיעים דברי הסיום, קצת הסברים על המשך התהליך, שלום מנומס וזהו. את צועדת לך לעבר המעלית שתוביל אותך אולי בפעם האחרונה אל מחוץ לבנייני החברה.

בנוסף לחקירה הצולבת שזה עתה עברת, מגיעה חקירה נוספת - החקירה העצמית. שחזור של כל מה שאמרת או כתבת וניתוח מקיף עם עצמך של כל שיחה שהיית נוכחת בה. הלקאה עצמית על כל צעד שעשית ומילה שאמרת שרק מערערת לך יותר את הביטחון. עובר יום ואת כבר מחכה שהטלפון יצלצל. עובר עוד יום ואת עוד מנסה לשכנע את עצמך שהם בטח סתם מושכים הזמן כדי להוריד לך את הצפיות (שכר). 4 ימים עברו ועדיין לא קיבלת תשובה, זה הזמן להטיל ספק בהצלחת הראיון ובקבלת העבודה.

כעבור מספר ימים אחד מהשניים קורה: 1. מתקשרת נציגת משאבי אנוש, מתעניינת איך הרגשת אחרי הראיון, הרביעי במספר, ומזמנת אותך לראיון מתיש נוסף, הפעם עם איש האחזקה שממש חייב לתת את דעתו לגבייך. יאיי. 2. מייל. "מצטערים, את ממש מוצלחת ויש לך את כל הנתונים שאנחנו מחפשים, אבל מצאנו מועמד מתאים יותר (שמבקש שכר הרבה יותר נמוך). נשמח לשמור את קורות החיים ולפנות אליך בעתיד, במידה ותחליטי לרדת בציפיות השכר, להעלות את כמות שעות העבודה שלך ולהפסיק להביא ילדים." אשכרה?! אחרי כל השעות שביליתי אצלכם בחברה, כל השאלות הצולבות והמבחנים המתישים אתם אפילו לא יכולים להרים טלפון!!

ייאוש..מי ידע שראיונות עבודה יכולים להיות כל כך מתישים?

bottom of page